نام محصول: نرم افزار مدیریت کتابخانه تحت ویندوز پاسارگاد نسخه Win-easy

مقدمه

نرم افزار مدیریت کتابخانه و کتابداری پاسارگاد دارای نسخه های متعددی می باشد که هرکدام از آنها امکانات و ویژگیهای مختلفی دارند.
در این نسخه از نرم افزار سعی شده که نیاز کتابخانه‌های کوچک در نظر گرفته شود.در ادامه به معرفی بیشتر این نسخه خواهیم پرداخت.

مشخصات نرم افزار مدیریت کتابخانه و کتابداری پاسارگاد - نسخه تحت ویندوز Win-easy

  • سرویس ورود و تصحیح اطلاعات برای کتاب ،مجله و مقاله
  • سرویس جستجوی ساده و پیشرفته
  • سرویس میز امانت
  • گزارشات کاربردی
  • سرویس مدیریت
  • ساختار اطلاعاتي نرم افزار بر مبناي بانک اطلاعاتی SQL Server Express مي‌باشد.
  • اجرای معماري رابطه‌اي در طراحي پايگاه اطلاعاتي (RDBMS).
  • امكان ثبت خودكار وقايع ( Event Logging ) .
  • مطابقت با قوانين ISBD(International Standard Book Description)
  • راهنماي هوشمند برنامه به طور خودكار راهنمايي‌هاي لازم براي استفاده از برنامه را به شما ارائه مي‌دهد.

این نسخه از برنامه نسبت به نسخه Win-ILS دارای محدودیت‌های به شرح ذیل می‌باشد :

  • این نرم افزار دارای محدودیت در ذخیره رکوردها تا سقف 8000 رکورد می‌باشد.
  • عدم امکان استفاده از جستجوی آزاد(جستجوی تمام فیلدها بصورت همزمان)
  • امکان ورود اطلاعات تنها برای کتاب،مجله، مقاله و پایان نامه فراهم شده است.
  • عدم امکان استفاده از سرویس سفارشات و فراهم آوری
  • عدم امکان تعریف پایگاه جانبی و کتابخانه اقماری.
  • در این نسخه امکان انجام عملیات شلف‌خوانی و کنترل موجودی بصورت خودکار وجود ندارد.
  • امکان تعریف کاربر تنها تا 2 کاربر مجاز است.

این برنامه به سخت‌افزار خاصی وابسته نیست و با همه دستگاه‌های جانبی نظیر پرینتر،اسکنر بارکد و ... بخوبی کار می‌کند.

همچنین در طراحی نرم افزار سعی شده از چهارچوب‌هایی استفاده شود که با حداقل تجهیزات سخت افزاری قابل اجرا باشد :

سخت افزار مورد نیاز

توجه :این نسخه از برنامه نسبت به نسخه Win-ILS دارای محدودیت‌هایی است. لطفا برای آگاهی از آنها به سربرگ محدودیت‌ها نگاه کنید.

برخی امکانات عمده قابل ارائه

سرویس ورود و تصحیح اطلاعات مدارک

  • امکان ورود اطلاعات در پایگاههای كتاب، نشريه و مقاله
  • ورود اطلاعات از طریق فرمتهاي استاندارد ISO
  • ذخیره سازی و بازیابی منابع دیجیتالی ( الکترونیکی).

سرویسهای میز امانت

  • شامل امانت ، تمدید ، عودت و رزرو کتاب .
  • ليست انتظار ، چاپ نامه یادآوری دیرکرد
  • پشتيبانی از بارکدخوان در مخزن و ميز امانت.

سرویس جستجو و بازیابی اطلاعات

  • امکان تهیه فایل خروجی از نتایج جستجو(Excell,word...)
  • نمایش وضعیت مدرک ( موجود/امانت) و امکان رزرو مدارک امانت رفته.
  • جستجو بر اساس فیلدهای مختلف (عنوان ، نویسنده و سایر فیلدهای کتاب بصورت)
  • قابلیت استفاده از عملگرهای منطقی (And , Or , Not)

گزارشات

  • توليد انواع آمارها و گزارش‌های مديريتی از اطلاعات آرشيو و امانت .
  • گزارش از اعضای کتابخانه بر اساس توزیع سنی ، جنسی و تحصیلی .
  • پیشینه کارکرد مدارک و اعضا در بخش امانت( حتی یک عضو یا یک مدرک خاص)
  • تازه های کتابخانه
  • آگاهی از تعداد مدارک و اعضا در هر لحظه به همراه نمایش نمودار .

سرویس مدیریت

  • نمایش فهرست کاربران کتابخانه با قابلیت اضافه و یا حذف آنها. تا دو کاربر
  • تعیین سطح دسترسی کاربر به مدارک ( اعطای مجوز حذف ، اضافه و یا ویرایش به مدارک دلخواه ، برای کاربر مورد نظر)
  • امکان تهیه گزارش از عملكرد هر کاربر (موارد درج شده ،حذف یا ویرایش شده توسط کاربر)
  • امکان تهیه گزارش از عملكرد اعضا با تعیین مقاطع زمانی مورد نظر.

اعضا و عضویت

  • امکان تعریف گروه‌های عضویت مختلف ( کارمند ، دانشجو ، دانش‌آموز و ...) و دسته‌بندی اعضا در قالب این گروه‌ها به منظور سهولت در امر مدیریت اعضا
  • چاپ کارت عضویت به همراه عکس عضو و بارکد شماره عضویت .
  • تعیین تعداد کتب مجاز ، تعداد رزروهای مجاز و مدت امانت مدرک و ... برای هر گروه عضویت .
  • گزارش از وضعیت عضو ، سابقه دیرکرد ، سابقه امانت و گزارشات دیگر .

سایر امکانات

  • امکان فيلتر گذاري بر روی اطلاعات ، به منظور محدود شدن فهرست اطلاعات به موارد مورد نظر.
  • سفارشی سازی محیط کاربر مانند تغيير رنگ فرمها ، استفاده از منوهاي XP و ...
  • سرویس چاپ برچسب عطف ، بارکد مدارک ، کارت عضویت (طراحی توسط کاربر و یا اتوماتیک )

معرفی سایر راهکارها و نسخه‌های مختلف نرم افزار کتابخانه پاسارگاد


ویژگیهای ظاهری سایت

رنگهای تعریف شده

سبک سایت

سبک پاصفحه

تصویر زمینه